Slavko Armič je pri svojih 54-ih letih  dokaz, da nikoli ni prepozno za nov začetek. Po uspešni podjetniški poti serviserja avtomobilov je pred petimi leti začel živeti to, kar mu je bilo nekako nakazano že v mladosti. Kot osnovnošolec si je namreč prvo žepnino prislužil s pospravljanjem mizarske delavnice v rojstnem Logu pri Brezovici.  Za mizarski poklic se v mladosti ni odločil zaradi oddaljenosti šole, izbral je finomehaniko. Kot velik ljubitelj narave  je takoj po končani vojaščini kot človek, ki nadvse ljubi svobodo, razprl krila in pravi izziv zase poiskal v podjetništvu. Po treh desetletjih je servisiranje avtomobilov predal sinu, dejavnost podjetja pa razširil in tako se danes v delavnici, obdan z lesom, ki čaka na njegov navdih in dleto v rokah, predaja strasti, ki je hkrati tudi vir njegovega preživljanja. Slavko je  rokodelec, ki je z lepimi in uporabnimi lesenimi izdelki obogatil že marsikakšen dom v Sloveniji in tujini, njegov WoodStory je navzoč tudi v gostinstvu, še tako zahteven kupec pa pri njemu, velikokrat tudi ob koncu tedna, ko je s svojimi izdelki na ljubljanski tržnici, med izdelki izbere kakšnega za prekrasno darilo, ki zadovolji še tako zahtevno stranko.

Unikatna orehova skleda za sadje je ročno rezkana s podporno nogico ter krasi že marsikakšen dom. Lesen nadprt, ki ga lahko imamo na mizi ves čas in nanj postavimo vročo posodo, je ne le estetski dodatek, temveč tudi zelo uporaben pripomoček. Je pa glede uporabe izdelkov vselej treba pustiti strankam prosto pot domišljije…

Slavko je prijeten sogovornik in kot prava devica po horoskopu deluje umirjeno. Mimogrede mi navrže, da mu tudi energijske vibracije pri človeku niso ravno tuje. Kot človek s podjetniško žilico, ki si je desetletja služil kruh v povsem drugačni panogi, zmore malo globlji vpogled v to, kar počne že peto leto. Najprej zavedanje, da Slovenija preveč lesa še vedno izvozi, medtem ko preostali del v preveliki meri konča kot odpadek ali kurivo. Tako se je na eni od svojih življenjskih prelomnic  vprašal:” Zakaj ne bi izdeloval nekaj lepega, nekaj, kar me je že od nekdaj veseli?” Obdelava lesa in delo s stroji mu kot kovinarju po poklicu ni bilo tuje.  Sam pravi, da je  izkušnje v obdelavi materiala le prenesel na drugo področje. In ob tem doda, da je vsak izdelek plod skrbnega premisleka in je prav zato nekaj posebnega, unikatnega.

Tudi vloga mentorja mu je blizu. Svojo zakladnico znanja o obdelavi lesa rad deli z drugimi in veseli ga, ko mladi ustvarijo kakšen izdelek, s katerim si polepšajo dom. Poudari tudi, da je dobro, če se mlad človek kljub študiju priuči še kakšnih ročnih spretnosti, saj nikoli ne ve, kdaj mu bodo prišle prav.  Že v rani mladosti je za izdelavo uporabnih lesenih izdelkov navdušil  hčerko …

Delovni dan z nasmehom

Čeprav je delo v delavnici  težko in je pri obdelavi lesa precej prahu, Slavko svoj delovnik začenja in končuje z nasmehom.  In tega pristnega navdušenja nad tem, kar počne seveda ni mogel skriti niti med najinim poldrugo uro dolgim klepetom. Razlog je preprost.

“To je moj način življenja. V delavnico grem z veseljem, delo mi pomeni sprostitev in ustvarjalni izziv. Veste, vsak kos lesa ima svojo dušo in ni lepšega, kot poiskati tisto, kar mu daje čarobno obliko in osebnost,« mi med drugim pove avtor KUPA spodbudne poslovne zgodbe in nosilec znamke Woodstory Slavko Armič iz Ljubljane.

Kar nekaj gostiln že ima serijo »steak« krožnikov, servirne pladnje;  tudi kozolček za pršut lahko poskrbi, da bomo pri postrežbi pršuta in ostalih mesnih dobrot še malo bolj zanimivi. Sestavljen je iz podstavka, kamor lahko položimo sir in priloge, ter pokončnega nosilca v katerega zataknemo paličice, nanje pa obesimo pršut. Z odtisom posebnega žiga z imenom ali logotipom firme je lesen izdelek lahko tudi lepo poslovno darilo. Da o prijetnih občutkih doma pečenega kruha, razrezanega na lično in ročno izdelani leseni deski niti ne govorimo.

Cankarjevi angelčki

Angelčki so bili eni od izmed prvih Slavkovih izdelkov. Izdelovati jih je začel iz palet, v katerih je poiskal grčo kot obraz angela. Danes  za izdelavo tega priljubljenega spominka med kupci uporablja različne in barvno zanimive vrste lesa.

Angel in bralni prstan na fotografiji sta iz bukovega lesa, in sicer iz prav posebne rdeče bukve, ki so jo lani posekali sredi Vrhnike. Slavko ob temu doda: «Zagotovo se je kdaj pod to bukev usedel tudi Ivan Cankar. Del debla so shranili v muzeju, delček pa sem dobil tudi jaz za izdelke. Iz manjših delov so tako izdelani bralni prstani, ki nam služijo kot pripomoček pri branju knjige.” Z veseljem pove, da je nekaj prstanov  podaril vrhniški skupini, ki se zbira z namenom prebiranja Cankarjevih del ter na ta način ohranja spomin na zagotovo največjega slovenskega pisatelja.

Prisluhne govorici lesa

Ko ga povprašam, če se bo širil v poslovnem smislu, torej, da bi morda vpeljal serijsko proizvodnjo izdelkov in zaposlil še koga mi pojasni, da bi bila ob serijski izdelavi pomoč seveda dobrodošla. In doda: “Veste vsak izdelek ima svojo zgodbo, zato tudi ime WoodStory. Kupcem veliko pomeni dejstvo, da ob nakupu povem od kod prihaja les in, da so vsi izdelki delo mojih rok. Ko sem se lotil tega dela so mi mnogi dobrohotno svetovali, naj si rajši poiščem službo in da se s tem delom ne da preživeti. Toda meni svobodno ustvarjanje pomeni vse. Pri tem, kako sem se lotil dela  so mi bile zagotovo v pomoč podjetniške izkušnje. Moj delovnik lahko traja od 12 pa tudi do 14 ur. Dogaja se, da dan prej narejen izdelek naslednji dan tudi že prodam. Iz izkušenj lahko povem, da gre večina izdelkov v promet že prvi dan, kar me vedno znova spodbuja in potrjuje, da sem na pravi poti.«

“… Veste vsak izdelek ima svojo zgodbo, zato tudi ime WoodStory. Kupcem veliko pomeni dejstvo, da ob nakupu povem od kod prihaja les in, da so vsi izdelki delo mojih rok…”

Seveda   si Slavko Armič privošči tudi trenutek za oddih, čeprav prizna, da je namesto v jadralno padalstvo, ki mu je še vedno zelo ljubo, večino zaslužka vložil v nakup potrebne opreme v delavnici. Si pa s partnerko  vsak dan vzameta vsaj urico za doma skuhano kosilo, ki mu obvezno sledi klepet ob kavici in potem … pot nazaj v delavnico.                                                                       

Večino idej naš sogovornik dobi že ob pogledu na les. Se pa tudi zgodi, da začne oblikovati in potem malo odloži in šele kasneje nadaljuje delo.

Takole nastajata lesena solnica, stojalo za kis. »Verjamem, da je les živ; navdih mi ponudi s samo obliko in strukturo in potem moram preostali del zgodbe le še zapisati do konca… Poglejte, tole bo gotovo lepo darilo za mojega prijatelja, ki igra kitaro; le na kaj drugega vas lahko spomni ta podoba…« Potem mi pokaže še lepo izdelane servirne deske, različnih velikosti in vzorcev. Vanje je po posebnem elektro postopku vžgal vzorec s pomočjo tehnike imenovane “woodburning” oziroma poslovenjeno graviranje v les.

O idealnem kupcu

Največ kupcev izdelkov WoodStory je med turisti, in to iz vsega sveta. Višek sezone je poleti in tudi med decembrskimi prazniki. »Pomemben je oseben stik in seveda tudi to, da kupec prime izdelek v roke, ga potehta in na lastne oči oceni njegovo uporabnost. Da pa se kupcem še bolj približam sem v ta namen odprl tudi spletno trgovino Woodstory.si , izdelke pa predstavljam tudi na facebooku in instagramu. Kupcem se želim čim bolj prilagoditi, kar pomeni, da izdelek dostavim tudi osebno, če je to seveda mogoče.”

Med kupci je veliko tistih, ki so ga spoznali kot turisti, ki se po prihodu domov odločijo za nakup njegovih izdelkov in tako mu spletna trgovina dejansko omogoča prodajo po vsem svetu. Slavkovi izdelki so tako zastopani že marsikje: v ZDA, Kanadi, na Norveškem, Finskem, Švici, Nemčiji, Avstriji, tudi na Japonskem, južni Koreji, v Ukrajini, Rusiji in še bi se našla kakšna država.  Američani so prav posebej navdušeni nad slovenskim orehovim lesom, ki je malo svetlejši od njihovega in bolj barvno pester. Po elektronski pošti ga kdo kdaj kaj povpraša glede vzdrževanja ali samega lesa, iz katerega je izdelek narejen. Slavko je prek družabnih omrežjih in spletne trgovine v stiku s kupcu tudi ob koncih tedna na ljubljanski tržnici.

Med pestro ponudbo, od lesenega nakita, desk za rezanje, lesenih skled za sadje, namiznih prtov, lesenih solnic in stojal za kis ter olje, izdelanih iz vinske trte, sem se sama povsem situacijsko odločila za lesene srčke. Pred bližnjo potjo na tuje so se mi zdeli priročno in lepo darilce.

 Priznam, da si nisem čisto dobro predstavljala, kako bodo moje obdarovanke okoli vratu nosile težak lesen obesek. Oseben stik in dejstvo, da sem srček potehtala in ugotovila, da je prijetno lahek, gladko in lepo obdelan, na priročni vrvici… me je prepričal v nasprotno. In sem vesela, da bo ta košček nakita lahko zdaj krasil tudi kakšno mladenko v Srbiji ter še kakšno več v ZDA.

Sogovornik potrdi moj razmislek o tem, kako pomembno je v teh časih prepletanje različnih komunikacijskih kanalov.

»Ko se turist ustavi ob moji stojnici vedno požanjem geste navdušenja: nasmeh, prikimavanje, interes za izdelke iz domačega, slovenskega lesa. Ko tako v Ljubljani na stojnici nekomu prodam svoj izdelek vem, da sem resnično dober. Kajti turisti so ob obisku prestolnice omejeni s prtljago, mnogi ne pripotujejo z osebnim avtomobilom… Zato nekaterim, ki so na primer navdušeni za kakšen težji izdelek le-tega pošljem pozneje po pošti. Tako imam med kupci tudi Francoza iz Pariza, ki je pri meni kupil eno stvar, zdaj pa me redno spremlja prek spletne trgovine in vselej naroči, ko naredim kaj novega, kar mu je všeč. »

Klepet  kot najboljše ogrevanje

Pot do strank je seveda različna: poleg družbenih omrežij in spletne trgovine Slavko prisega na moč osebnega stika s potencialnim kupcem. Njegove izdelke je mogoče kupiti tudi v nekaterih trgovinah s spominki v Ljubljani in v Bohinjski Bistrici. Prav tako ga lahko srečate tudi na različnih sejmih, kjer vam z veseljem prisluhne in svetuje. V primeru, da ima kupec svojo željo pa izdelek naredi tudi po naročilu.

Orehova ambientalna lučka je bila seveda sprva samo kos lesa. Toda mojster je takoj, ko ga je ugledal vedel, kaj bo ustvaril. Pravi, da ga je začel obdelovati, brusiti, gladiti in rojevala se je “zgodba o lesu”. Zvrtal je luknje in dodal kovinski podstavek, potem je bilo treba le še dodati led svetlobni trak, ki prostoru pričara čarobno svetlobo. Na končno ceno izdelka tako vplivajo postopki obdelave in tudi količina dodatno vključenih materialov.

Še nasvet za vzdrževanje

Izdelki iz lesa znamke WoodStory so naoljeni, medtem ko je nakit lakiran, ker lahko olje pusti sled na obleki uporabnika.  Svetuje, da prvi dve leti izdelke le obrišete in umijete, za tem pa mojster Slavko priporoča oljenje, kar lahko naredite sami s krpo preprosto namočeno le v olivno olje.

Stik z lesom tudi po upokojitvi

Še dobrih 6 let ima Slavko do upokojitve in kot pravi, bo les ostal njegov način življenja tudi pozneje.  Dela z veseljem, navdušenjem, čeprav je treba priznati, da je tovrstno delo tudi težko. Mu pa prinaša prav obdelovanje lesa veliko energije, ki jo z ustvarjanjem že peto leto širi med svoje uporabnike širom po svetu.

Trgovina WoodStory – na spletu

Klepet za serijo 100 slovenskih SPODBUDNIH ZGODB Agencije KUPA je pripravila Biserka Povše Tašić.

100 SPODBUDNIH ZGODB je projekt Agencije KUPA klasik + digital. Se nam želite pridružiti kot partner, promotor dobrih zgodb različnih poklicev in prodornih posameznikov različnih starosti? Preberite si pogoje za sodelovanje. Morda imate priporočilo za naš naslednji klepet? Pišite nam na: info@kupa.si 

Agencija KUPA klasik + digital